Köpvillkor

För att handla hos Equipd måste du vara minst 18 år. Om du är under 18 år krävs det tillstånd från målsman innan du beställer.

Personuppgiftslagen

När du beställer av oss och/eller accepterar våra avtalsvillkor vid registrering accepterar du också att vi behandlar dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. Läs mer om vår Integritetspolicy här.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om dina produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är det något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta vår kundtjänst.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Våra betalningssätt är: Paypal

Kampanjer

Det går inte att kombinera eventuella rabattkoder med övriga kampanjer eller erbjudanden, om inget annat anges.

Leveranstid

Beroende på typ av produkt är den normala leveranstiden 1-3 veckor.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Varan som returneras måste vara i sitt ursprungliga skick och i originalförpackning för att ångerrätten och bytesgarantin ska gälla. Du står för returporto.

Vad gäller specialtillverkadeprodukter med logotyp-broderier eller tryck, specialdesignade produkter med personlig prägel, vill vi göra dig uppmärksam på att ångerrätten enligt ”Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler” 2 kap. 11 § punkt 3 inte längre gäller. Detta eftersom produkten tillverkats enligt konsumentens anvisningar med en tydlig personlig prägel.

Du ansvarar själv för att uppgifterna du anger i din order stämmer – kontrollera alltid att det är rätt uppgifter som står i din orderbekräftelse. Om du råkat ange fel uppgifter, t.ex. fel färg eller stavfel vid brodyr måste du omedelbart, i direkt samband med ordern, meddela oss. Säkerställ att du får en bekräftelse på att din order är ändrad och att ändringen inkom i tid. Om du har råkat ange fel uppgifter vid din order och inte omedelbart meddelar oss (och mottar en bekräftelse på ändringen) kan vi tyvärr inte göra något åt det, då vi producerat efter de instruktioner som givits.

Tänk på att färger kan se olika ut på olika skärmar. Är du osäker på vilken nyans en produkt har, hör gärna av dig så skckar vi fler bilder för att försöka återge färgen så tydligt som möjligt. Nyansskillnader är inte grund för reklamation då alla skärmar har olika inställningar. Observera att det också kan förekomma små skillnader från produktbilderna när det gäller t.ex. utformning eller placering av mindre detaljer. Loggor, knappar och andra mindre detaljer kan vara justerade (t.ex. form, färg eller placering) beroende på fabrikationstillfälle.

Reklamation

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Kundtjänst måste alltid kontaktas via e-post inom skälig tid.

Reklamationen måste göras via mejl. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast inom 1 år från köptillfället. Observera att den trasiga produkten samt emballaget måste sparas tills dess att ärendet är löst. Om varan ej finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 3-14 arbetsdagar. Vid godkänd reklamation av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.

Retur

Om du önskar att göra ett byte, mejla vår kundtjänst innan du skickar in din retur. Du står för returporto.

  • Returer skickas helst i emballaget ni mottog varorna i, noga paketerat och förslutet.

Returhanteringen tar ca 1-4 veckor.

Ändring av villkor

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med beställning eller besök på webbplatsen.

Övrigt

Vi förbehåller oss rätten till ändringar i webbplatsen utan ytterligare meddelande och vi reserverar oss för feltryck.

Utebliven orderbekräftelse

På grund av tekniskt fel eller andra omständigheter bortom Equipds kontroll kan din orderbekräftelse bli sen eller helt utebli. Om din orderbekräftelse dröjer mer än 30 minuter ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

Produkterna säljas av

Företagsinformation:
Equipd / AlizonWeb AB
Sjögårdsgatan 2,
532 72 Axvall

E-post: say.hay@equipd.se
Organisationsnummer: 556874-8452

Observera att företaget inte har någon besöksadress eller fysisk butik.

Kontakta oss gärna via e-post, say.hay@equipd.se om du har ytterligare frågor.